Saturday, July 31

buntu

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa kulihat
selain hanya nama-Mu,Ya-Allah

esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

Kau empatku meminta
Kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya,
Hamba-Mu yang slalu bertaqwa

ampuniku Ya-Allah
ku sering melupakan Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud..padamu..
                                                     ~afgan

bile kite sedih,baru kite nak ingat tuhan.
baru kite sdr betape keciknye kite di dunie ni.
dan btape bsarny dose2 kite pada Dia.
aku sdar..aku lah hamba yg byk buat silap..
aku khayal dgn nikmat dunia,nafsu dan dose..
aku rindu bimbingan yg mulia..bile dah tue,byk dah lupe.
org lain mkin kukuh agmenye..tp ak x...jujurnye ak ckp kt sini..
ak nk cium tanah islam yg sbnr..ak nk jadi umatnye yg solehah..

bile kite sdh,bf melambak pon xdpt bantu..tp bile kite doa..solat..
hati ak jd tenang sgt..ak dpt rase nikmat tu...

skang ak rase ak byk bebanan...exam nk dkt,slh fhm dgn bf,sampai dh goyng hbs ui
mgkn sbb ak leka dgn urusan yg Dia amanahkn kt aku..
ak sebok lyn nafsu dunia ak....tdo lbh,n mcm2lg..

n kau pun satu..sibuk arah2 aku,,,
bile2 fikir2 ego lelaki ko yg kuat mcm gajah tu..ak jd makin xthn..
ak bkn meminte sgt ucapn maaf tu.ak just nak kau sdr,kite manusie jadian tuhan ni smue xsmpurna.
dan kau pun same..kau dan aku hanye manusie biasa.yg dah bnyk buat dose..
yg ingkar dgn perintahnye..ak tau.hbgn kite jd mcm ni ad sbbnye..
mgkn ni blsn "cash" yg die bg kt kite..hbgn porak poranda..
kite sme2 xnk maju ke dpn,tp hanye ego yg mkin tinggi.
aku dah mengalah..tp kau???daripd mcm ni,ak rele sndri..sorg2 pon ak sggup..
byk komitmen lg yg ak ad...ak xhbs beribdat lg pd-Nya.
aku mtx maaf lau ap yg aku tulis ni mykitkan hati kau..tp ak dah sdr,hati ak dah terbuke untuk niat ak ni..
padanya aku bersujud...............................................salam

No comments:

Post a Comment